2014年6月30日星期一

雙色捲黑糖饅頭 White and Brown Sugar Steamed Buns

 
我家仲有好多黑糖剩呢~之前上次整了黑糖豬軟骨同黑糖糕之後,都只係消滅了一半的黑糖,一直在想仲有啲乜嘢黑糖點心可以做做看!最近,在某forum見到有人做全麥饅頭,想想或者我都可以試吓整饅頭,而且大夫明早要返工,需要為他準備早餐,黑糖饅頭是一個不錯都選擇。


 
我家大爺是肉食獸,除此之外,更是冇飯不歡,最愛就是澱粉質。早餐要食包,午飯晚飯要食飯。今早我家大爺要返工,於是就做了這個黑糖饅頭俾佢做早餐,安慰一吓公眾假期都要返工嘅大夫,希望佢今晚渡過平安一夜。
 

其實我真係好鍾意食黑糖。我喜歡黑糖的庶糖味道甘香,又唔會咁甜,而且黑糖對健康很好,比起其他精製糖類,有好多有利健康的功效添!
 
黑糖的營養價值高,熱量卻比一般白糖低,加上其獨特的香味。黑糖是一種未經提煉的純糖,經過研究證實,黑糖具有改善血管硬化的作用,且其中含有黑色物質能阻止血清中的中性脂肪及胰島素的含量上升,因此黑糖具有防止肥胖及改善動脈硬化的功能。

 
 
黑糖饅頭
 
材料:
  1. 黑糖............65g
  2. 水............140g
  3. 中筋麵粉............300g
  4. 乾酵母............1茶匙
  5. 鹽............1小匙
  6. 生油............5g
 
白糖饅頭
 
材料:
  1. 白糖............55g
  2. 水............140g
  3. 中筋麵粉............300g
  4. 乾酵母............1茶匙
  5. 鹽............1小匙
  6. 生油............5g
 
做法:
 
1. 先將黑糖和水混和,直至黑糖完全融化。麵粉和鹽在大碗內過籂待用。用1湯匙溫水浸乾酵母至發泡。
 
 

 
2. 將酵母和黑糖水拌入麵粉中,大致攪和後倒入生油,放在枱上搓麵團至表面光滑。
 

 
3. 將麵團分成2份,放在室溫中發酵1小時。
 
 
4. 白糖饅頭麵團如同黑糖饅頭一樣搓至光滑,分2份放室溫發酵1小時。
 
5. 在枱上撒少許麵粉,取出黑糖麵團放在枱上用木棍推成45cm (長)x 25cm (闊)的長方形,白糖饅頭一樣。
 
 
 
6. 將黑糖麵團放在白糖麵團上,向上捲成條形,再切去頭尾(可不用切,切咗靚啲),放在牛油紙蒸隔上。
 




 
7. 在溫室發酵30分鐘後,用小火蒸15分鐘便成。
 
 
 
小貼士:
  1. 最後的及酵時間好重要,一定要發酵時間足夠蒸出來的饅頭才會表面光滑,不會皺皮。夏天的發酵時間可以短一些,20分鐘即可,冬天要足夠30分鐘。發酵後的饅頭用手指碰表面不會黏手,表面光亮。
  2. 千萬要記住一定要小火蒸,太大火饅頭受熱過度,蒸出來後會因為本身太熱,外面溫度相差太大而皺皮的。
  3. 如果搓出來的麵團太黏手可以加些麵粉,太乾加些水。
 

2 則留言:

  1. 請問用 Miele 溫度應set 多少?謝謝

    回覆刪除
  2. 我set 100度,用有底孔嘅蒸盤蒸,蒸好先打開門少少放走啲蒸氣,才打開門,怕温差太大會表面皺皮,希望幫到妳!

    回覆刪除